Uitkomstgerichte zorg

Een goede behandeling past bij de persoonlijke situatie van een patiënt. En dat kan voor iedereen anders zijn. Zorgprofessional en patiënt horen samen te kunnen beslissen wat voor die persoon de beste behandeling is. En te overleggen waar de kwaliteit het beste is. Om deze ontwikkeling door zorgprofessionals, patiënten en zorgaanbieders te stimuleren, investeert het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) € 70 miljoen in het Programma Uitkomstgerichte Zorg (periode 2018-2022). Dat doet ze in nauwe samenwerking met (koepels van) alle betrokken partijen, inclusief de zorgverzekeraars.

Meer informatie Minder informatie
Overzicht Overzicht
Uitgelicht
Relevante externe bijeenkomsten
04 sep

Informatiebijeenkomst ZonMW subsidieoproep: 'Passende en doelmatige zorg’ van MedZO.

Online

Op woensdag 4 september 2024 van 12.00 tot 13.30 uur organiseert ZonMw een eerste digitale informatiebijeenkomst over de ZonMW subsidieoproep: 'Passende en doelmatige zorg’ van MedZO. Tijdens deze informatiebijeenkomst worden geïnteresseerden...

Nieuws

Nieuws | 17 december 2024

ZKN-klinieken dermatologie vergelijken elkaars ‘gepast gebruik’

​Vorige week lanceerden ZKN en ZE&GG (Zorgevaluatie & Gepast Gebruik) de eerste zogenaamde ZE&GG-spiegels ZKN. Met deze ‘spiegels’...
Nieuws | 27 augustus 2024

Marian Kaljouw (College van Deskundigen ZKN): “Ik wil graag meer werk maken van Passende Zorg"

​Marian Kaljouw, sinds kort de nieuwe voorzitter van het College van Deskundigen van ZKN, wil graag meer werk maken van passende zorg: “Passende...

Passende zorgpraktijken

Afbeelding van Rugpoli: individueel behandelplan voorkomt onnodige zorg

Rugpoli: individueel behandelplan voorkomt onnodige zorg

Rugpoli voorkomt onnodige zorg door inzet van een MSK arts (musculoskeletale-geneeskunde) die de patiënt vooraf intensief screent en samen beslist over een passend behandeltraject. Lees hoe de Rugpoli dit inzet en wat het nog meer oplevert.

Afbeelding van CortoClinics: digitale zorgoplossingen & samen beslissen

CortoClinics: digitale zorgoplossingen & samen beslissen

Cliënt- en medewerker tevredenheid verhogen door inzet van digitale oplossingen? CortoClinics deed het met succes. Nu wordt er passende zorg geleverd én is er meer tijd voor de cliënt.

Vragen over dit thema?

Neem contact op met de redacteur, Martine de Jong.

Profielfoto van Martine de Jong
Contactpersoon