Uitkomstgerichte zorg

Een goede behandeling past bij de persoonlijke situatie van een patiënt. En dat kan voor iedereen anders zijn. Zorgprofessional en patiënt horen samen te kunnen beslissen wat voor die persoon de beste behandeling is. En te overleggen waar de kwaliteit het beste is. Om deze ontwikkeling door zorgprofessionals, patiënten en zorgaanbieders te stimuleren, investeert het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) € 70 miljoen in het Programma Uitkomstgerichte Zorg (periode 2018-2022). Dat doet ze in nauwe samenwerking met (koepels van) alle betrokken partijen, inclusief de zorgverzekeraars.

Meer informatie Minder informatie
Overzicht Overzicht
Uitgelicht
Relevante externe bijeenkomsten
04 sep

Informatiebijeenkomst ZonMW subsidieoproep: 'Passende en doelmatige zorg’ van MedZO.

Online

Op woensdag 4 september 2024 van 12.00 tot 13.30 uur organiseert ZonMw een eerste digitale informatiebijeenkomst over de ZonMW subsidieoproep: 'Passende en doelmatige zorg’ van MedZO. Tijdens deze informatiebijeenkomst worden geïnteresseerden...

Nieuws

Nieuws | 3 maart 2025

Oproep: help NZa met evaluatie Handvatten contractering en transparantie gecontracteerde zorg!

Laat uw stem horen en draag bij aan een verbeterde samenwerking tussen zorgaanbieders en zorgverzekeraars!
Nieuws | 3 maart 2025

Belangrijk: lever uw toezichtgegevens en kwaliteitsindicatoren op tijd aan!

Heeft uw kliniek al gereageerd op de verzoeken van IGJ en het Zorginstituut voor de aanlevering van kwaliteitsgegevens over 2024? Uw input is essentieel...

Passende zorgpraktijken

Afbeelding van Rugpoli: individueel behandelplan voorkomt onnodige zorg

Rugpoli: individueel behandelplan voorkomt onnodige zorg

Rugpoli voorkomt onnodige zorg door intensieve screening vooraf. Hierdoor is zorg o.a. effectiever, zijn er minder multidisciplinaire overleggen nodig en zo'n 50% minder OK-indicaties. Lees verder.

Afbeelding van CortoClinics: digitale zorgoplossingen & samen beslissen

CortoClinics: digitale zorgoplossingen & samen beslissen

Cliënt- en medewerker tevredenheid verhogen door inzet van digitale oplossingen? CortoClinics deed het met succes. Nu wordt er passende zorg geleverd én is er meer tijd voor de cliënt.

Vragen over dit thema?

Neem contact op met de redacteur, Martine de Jong.

Profielfoto van Martine de Jong
Contactpersoon