Meten van kwaliteit

Lees hier meer over PROMs, PREMs, het meten van uitkomsten van zorg, de SKI-tool, indicatoren en bijvoorbeeld IGJ bezoeken.

Uitgelicht
Relevante externe bijeenkomsten
03 apr

Bijeenkomst regio groot Amsterdam - De Amsterdamse medisch specialist van de toekomst

VISIETRAJECT MEDISCH SPECIALIST 2035

Denk mee over de toekomst van de medisch-specialistische zorg

Ben je medisch specialist of a(n)ios en werkzaam in de regio groot Amsterdam, dan nodigen we je van harte uit om op donderdag 3 april mee...

Nieuws

Nieuws | 3 maart 2025

Oproep: help NZa met evaluatie Handvatten contractering en transparantie gecontracteerde zorg!

Laat uw stem horen en draag bij aan een verbeterde samenwerking tussen zorgaanbieders en zorgverzekeraars!
Nieuws | 3 maart 2025

Belangrijk: lever uw toezichtgegevens en kwaliteitsindicatoren op tijd aan!

Heeft uw kliniek al gereageerd op de verzoeken van IGJ en het Zorginstituut voor de aanlevering van kwaliteitsgegevens over 2024? Uw input is essentieel...

Documenten

Document | 12 augustus 2024

Brochure Nivel | Observaties Monitor Patiëntveiligheid 2023 - 2027

In het kader van een landelijk onderzoek naar patiëntveiligheid, de Monitor Patiëntveiligheid 2023- 2027, willen onderzoekers van het Nivel en Amsterdam UMC graag meekijken met orthopedische ingrepen.
Document | 12 augustus 2024

Brochure Nivel | Onderzoek Monitor Patiëntveiligheid 2023 - 2027

Het Nivel en Amsterdam UMC zijn gestart met de Monitor Patiëntveiligheid 2023-2027. Eén van de studies binnen deze monitor richt zich op patiëntveiligheid en medische technologie.

Passende zorgpraktijken

Afbeelding van Rugpoli: individueel behandelplan voorkomt onnodige zorg

Rugpoli: individueel behandelplan voorkomt onnodige zorg

Rugpoli voorkomt onnodige zorg door intensieve screening vooraf. Hierdoor is zorg o.a. effectiever, zijn er minder multidisciplinaire overleggen nodig en zo'n 50% minder OK-indicaties. Lees verder.

Afbeelding van CortoClinics: digitale zorgoplossingen & samen beslissen

CortoClinics: digitale zorgoplossingen & samen beslissen

Cliënt- en medewerker tevredenheid verhogen door inzet van digitale oplossingen? CortoClinics deed het met succes. Nu wordt er passende zorg geleverd én is er meer tijd voor de cliënt.

Vragen over dit thema?

Neem contact op met de redacteur, Marloes Franken.

Profielfoto van Marloes Franken
Contactpersoon